دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز

معاونت آموزشی

emam
سرمایه گذاری برای تولید
19 شهریور 1404 سایت قدیم English
bg

معرفی اداره امور هیات علمی

 

 

 

رسالت  (Mission)


اداره امور هیات علمی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی البرز قصد دارد با تکیه بر الطاف الهی و سرمایه های ارزشمند منابع انسانی، کلیه نیازها و امور مرتبط با اعضای هیات علمی را در نهایت تلاش، ساماندهی نموده و با مدیریت یکپارچه در جهت استفاده کامل از پتانسیل ها و توسعه توانمندی‌های اعضای هیات علمی در راستای ارتقای کیفی و کمی آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و خدماتی و در مسیر نیل به سیاست ها و اهداف دانشگاه گام بردارد.

 

چشم انداز (Vision)


اداره امور هیات علمی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی البرز بر آن است تا سال 1404 به یکی از پنج دانشگاه برتر در میان دانشگاه های هم سطح در امر پاسخگویی به انتظارات اعضای هیات علمی دانشگاه با توجه به ارزش های اسلامی و ایرانی و استفاده از توانمندی های درون بخشی و فرصت های برون بخشی، با بهره گیری از کادر علمی مجرب و متعهد و تجهیزات و سیستم های آموزشی و مراکز پژوهشی پیشرفته و نظام اداری پویا، تبدیل گردد.

 

اهداف کلی (Goals)


هدف اداره امور هیات علمی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی البرز جذب اعضای هیأت علمی مجرب و متعهد براساس نیازهای روز دانشگاه از طریق کمیته های تخصصی و ارتقاء دانش و مهارت های ایشان به روش های علمی، در جهت تأمین نیازهای جامعه به نیروی انسانی کارآمد در حیطه سلامت می باشد.هم چنین برای یکپارچه سازی کلیه امور مرتبط با اعضای هیات علمی در راستای ارائه خدمات جامع به آنان و ارتقای سطح پاسخگویی و رضایتمندی تلاش می نماید.

 

ارزش ها (Values)


در سایه الطاف و استعانت الهی، اداره امور هیات علمی معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی البرز در ارائه کلیه خدمات به اصول و ارزش های زیر پایبند است:  
•    حفظ کرامت انسانی
•    توجه به ارزش های اسلامی و معنوی
•    مسئولیت پذیری و تعهد
•    اهتمام به اخلاق حرفه ای
•    تصمیم گیری مشارکتی و رویکرد تیمی
•    عدالت محوری
•    قانون گرایی
•    برنامه محوری
•    تعالی طلبی (برتری و تعهد در ارتقاء مستمر کیفیت خدمات)

 

وظایف و فعالیت های اصلی:


- سیاست گذاری و برنامه ریزی در حوزه های مرتبط با اعضای هیات علمی و اساتید مدعو در راستای اهداف دانشگاه
- ساماندهی امور مربوط به اعضای هیات علمی در حوزه آموزش از زمان جذب تا بازنشستگی با هدف اصلاح فرآیندها و نظام بخشیدن به آن ها
- تکریم اعضای هیات علمی و پاسخگویی به امور مربوطه در کمترین زمان در جهت فراهم نمودن بستر مناسب برای استفاده حداکثری از توان علمی آنان
- ابلاغ و اجرای آیین نامه ها و دستورالعمل های ارسالی از وزارت متبوع
- پایش و ارزیابی مستمر عملکرد کمی و کیفی اعضای هیات علمی و انجام امور کارشناسی مرتبط در جهت ترفیع سالیانه، ارتقای مرتبه علمی و تغییر وضعیت استخدامی
- نیازسنجی واحد های تابعه دانشگاه (دانشکده ها) در خصوص اعضای هیات علمی مورد نیاز (فراخوان متمرکز، متعهد به خدمت، سرباز هیات علمی، قراردادی و...) و پیگیری امور مربوط به آن در سطح دانشگاه و وزارت متبوع
- تهیه و تدوین آئین نامه های اجرایی مرتبط با اعضای هیات علمی
- تکریم و قدردانی از اعضای هیات علمی نمونه، ارتقاءیافته، بازنشسته و معرفی اعضای هیات علمی تازه استخدام شده
- تهیه اطلاعات آماری اعضای هیات علمی به تفکیک شاخص های مختلف
- تهیه و تنظیم بانک جامع اطلاعاتی اعضای هیات علمی دانشگاه
- شناسایی اعضای هیات علمی بازنشسته برتر جهت انتخاب به عنوان استاد افتخاری
- ارائه پیشنهادات به هیات امنای دانشگاه جهت تصویب برخی موارد مرتبط با اعضای هیات علمی
- هماهنگی امور مربوط به دبیرخانه هیات بدوی انتظامی اعضای هیات علمی
- همکاری با سایر واحدها در پیگیری امور رفاهی اعضای هیأت علمی

 

واحدهای اداره

-  مدیر اداره امور هیات علمی

-  کارگزینی اعضای هیات علمی

-  امورادرای اعضای هیات علمی

 

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: